Februari 2020



Winnaar februari 2020



Iemand schieten

Jermain Sweet

 
Iemand schieten,  voorgelezen door Marc Graetz

ZOALS ZOVELEN WIL IK rijk zijn veel vrouwen hebben en een Rolex dragen. Ik wil dure auto s veel fissas in de V.I.P veel flessen kopen in de club en een treintje met Champagne je weet wel hoe dat gaat .Maar nu de vraag hoe krijg ik dat zo snel mogelijk voor elkaar. dat gaat niet met vakken vullen in de Alberthijn i need fast money .

Ik knipte bij een kapper in Amsterdam daar komen veel bekende criminelen en voetballers met hun mooie kleding auto s motors scooters dus alles wat nieuw is en of nog in de mode moet komen zie ik daar of hoor ik over in de kapperzaak. Ik droeg simpele Fila schoenen en mijn kleren merkloos je kent het wel . Ik heb twee broertjes en een zusje dus mijn ouders konden geen dure dingen voor mij kopen .Ik vergeet de dag niet dat het voor mij begon in de criminaliteit ik kwam de kapper zaak binnen voor een knip beurt maar zoals altijd was het druk en als je afspraak had om bv 1 uur werd dat gauw 4 uur. Want ten eerste loopt het uit omdat de kappers met iedereen maar zit te praten het zijn net vrouwen. je hoort wie in de gevangenis zit of wie net vrij is gekomen wie is betrapt door ze vrouw noem het maar op in de kapperzaak hoor je alles . En De mannen met geld of status die kregen altijd voorrang ze komen binnen lopen en zeggen tegen de kapper 100 euro als ik de eerst volgende ben ja en dan zit ik daar maar want ik heb die 100 euro niet en wil ook niet brutaal doen en zeggen dat ik aan de beurt ben en dat ze gewoon moeten wachten dus zit ik maar rustig . in de kapper zaak kwam er een jongen binnen genaamd JERJINHO helemaal fris gekleed haar zit nog netjes maar toch gewoon knippen want hij moet altijd fris zijn ik keek naar hem en dacht dit wil ik ook hij kwam binnen vertelde over ze wilde avond na het uitgaan .Hij vertelde dat hij en ze 2 vrienden na het uitgaan met 5 meisjes naar huis is gegaan en dat hij seks heeft gehad met alle 5 pffff welke man wil dat nou niet ?

Iedereen luisterde aandachtig naar Jerjinho onder tussen was het mijn beurt om te knippen Jerjinho vroeg mij toen of hij voor me mocht gaan ik zei nee ik moet weg ik sta al 4 uurtjes te wachten hier Jerjinho zei toen ik geef je 50 euro als ik voor mag ik heb echt haast ik twijfelde en dacht ja ik wil niet als een sukkel overkomen en zei spontaan 100 euro dan mag je voor mij gaan .Jerjinho twijfelde niet ging in zijn zak een haalde een bom met geld het leek wel een Big mac van de mac donald iedereen zag het natuurlijk en dat was ook een momentje voor hem om te laten zien hoe goed het met hem ging beetje pronken dat was normaal in de kapperzaak . Jerjinho gaf mij 100 euro ik was heel blij ma liet dat niet zien.vrijdag die zelfde avond ging ik uit en zag ik Jerjinho in de club en alles wat hij zei in de kapperzaak over veel flessen alcohol op de tafel veel vrouwen om hem heen. Het zag er echt stoer uit gangster gewoon.Jerjinho zag me staan en riep me en gaf mij een fles Hennesy en zei hier zet voor je zelf jij bent me Matie je kan gewoon drinken pakken wanneer je wil. Ik was helemaal blij natuurlijk Vanaf het moment dat ik daar stond met de grote jongens kreeg ik aandacht van vrouwen die mij een kwartier eerder hadden afgewezen nu kreeg ik nummers van vrouwen die nooit naar mij keken ik voelde me 1 van de boys dit wou ik voor altijd.Het einde van het feest naderde en ik zag dat Jerjinho een woordenwiseling had met twee jongens Jerjinho was met een hele groep vrienden maar iedereen was dronken en zat maar te zuipen en dansen met de vrouwen .Ik zag dat 1 van die twee jongens Jerjinho een klap wou geven maar Jerjinho dook weg ik pakte een fles Hennessy en sloeg het op de hoofd van die boy die jerjinho wou slaan hij valt knockout op de grond Jerjinho gaf die andere een kopstoot en hij viel op de grond en toen pas hadden de vrienden van Jerjinho door dat er ruzie was en we begonnen met ze alle op die jongens in te slaan en schoppen .We werden met ze alle uit de club gezet en buiten spraken de vrienden van Jerjinho over hoe ze hebben geschopt en geslagen lachen en stoer praten ,op een gegeven moment zegt Jerjinho jullie zijn mietjes ik heb niks aan jullie deze nikker heeft me gered waar waren jullie nu willen jullie doen alsof jullie mij hebben gered , jullie komen helpen op het moment dat wij al klaar zijn en hij schold ze uit ze zeiden niks terug zo kon je zien dat hij de baas was Jerjinho nam mijn tel nr en volgende dag belde hij me op en wou met mij afspreken om ff te praten.hij kwam me halen met prachtige Mercedes auto en ik zei tegen hem dit wil ik ook man en vroeg of hij geen werk voor me had hij zei ik voel jou man je doet me denken aan mezelf in het verleden ik wil niet dat je in de criminaliteit rolt.Het is teveel hoofpijn in de criminaliteit dit wil je niet ik zei ik heb geld nodig man, Jerjinho zei hier neem 300 euro nu hoef je even niks te doen .Ik bedankte hem en ging de zelfde avond uit en kocht me eerste fles Hennessy en in de club dat was echt een heerlijk gevoel ik voelde me de Man . Er kwamen zoveel mensen naar me toe vrouwen en mannen die zeiden wat ze hadden gehoord over de gevecht gister in de club. Er werd gezegd dat ik gek was omdat dat ik iemand met een fles knock out had geslagen nu had ik meteen ook een beetje status street credit . Bekende criminelen begonnen met mij te praten en gaven hun tel nr . zo werd ik wel wat bekender ik was niet meer die no body .

Ik werd nu ook altijd gebeld door vrienden als ze ruzie hadden nou ik dacht dat het vrienden waren want ik was altijd iemand die voor iedereen opkwam dat was gewoon wat je doet voor je vrienden tot je er achter komt dat zei jou niet helpen wanneer jij in de problemen zit .Er was een dag dat een goede vriend van mij Roy was van zijn scooter getrapt en ze trokken een mes voor hem. Roy belde me op en ik belde Jerjinho die kwam met mij mee .Hij had altijd een pistool bij zich zich dus ik wist als het uit de hand loopt is er een wapen geloof me iedereen is bang als iemand een wapen trekt .In de auto zei Jerjinho de hele tijd hoe goed ben je met hem bevriend ik zei goed ik zie hem net als me broertje. jerjinho zei ik hoop het voor je want als ik in de problemen kom door jullie en hij ziet jou niet als zijn broertje dan hebben jullie allebei een probleem ik zei overtuigend nee hij zou ook alles voor mij doen .Daar aangekomen Roy opgehaald veel rond gereden opzoek naar de boys die hem hadden overvallen .Na een uur rijden zei Jerjinho van we gaan ze niet vinden meer we gaan ff eten dus reden na de snackbar en opeens zei Roy ik zie ze en ze stonden voor de snackbar we stapten uit de auto Jerjinho trek ze wapen en zegt jullie zijn gangsters toch ,nu gaan jullie dood! die boys waren in schock 1 begon te huilen en zei sorry . 
Jerjinho zei fuck je sorry en vroeg aan mij en Roy wie moet ik als eerste schieten
Jerjinho zei fuck je sorry en vroeg aan mij en Roy wie moet ik als eerste schieten ik zei toen geef ik ga zelf schieten Jerjinho zei nee kijk naar ze zijn pussy s sloop ze en neem je scooter terug ,Roy en ik trapte en schopte zo hard je zou denken dat ze onze moeders net hadden verkracht ofso het was een pakslaag die je moeder je vroeger gaf als je der schande had gegeven in het openbaar .Ik vond de klappen niet genoeg en nam al hun geld en telefoons en Rolex horloge mee. de horloge was jammer genoeg nep.1 week later belde Roy mij dat hij pin pasjes nodig had om via fraude geld op over te laten maken. Die tijd had ik al veel contacten dus dat was snel geregeld.ik bracht twee pasjes naar hem er zou 5000 op beide passen komen en hij zou mij daar van 50% geven en dat moest ik weer delen met de eigenaars van de pasjes .Dat ging ik natuurlijk niet doen als je zo dom bent om je pasje te geven dan verdien je het om niks te krijgen. De Eerste keer ging goed dus ik dacht ik breng nog meer. ik had toen 3 nieuwe pasjes gebracht en Roy zei mij dat hij de volgende dag zou komen om mij uit te betalen het bedrag zou dit keer veel hoger zijn. Rond de 10.000 op een pas dus reken maar uit wat ik zou krijgen . De volgende dag hoorde ik niks van hem ik ben naar zijn huis gegaan en hij deed niet open ik belde hem en hij nam niet op twee dagen later belde hij dat het niet was gelukt en dat de pasjes waren in geslikt door de pin automaat, wat hij niet wist is dat ik had mee gekeken via internet bankkieren en ik had gezien dat het geld erop was gekomenen en der af was gegaan .Ik zei hem dat ik had gezien dus ik wil mijn geld hebben. Hij bleef volhouden dat dat niet zo was ik zei tegen Roy we zijn broers hoezo wil je mij nakken .Roy zei ik zie je later dan leg ik je uit we hadden afgesproken dat hij later op de avond bij mij zou komen . hij belde me en zei dat hij bij de afgesproken plek was .ik twijfelde om een mes mee te nemen maar dacht nee is me broertje is niet nodig .Ik kwam aanlopen en hij liep naar mij toe met 3 andere jongens en opeens trok 1 van die boys een wapen en zei je krijgt niks als je blijft lullen om je geld ga je dood .Roy keek naar me en ik wachte op het moment dat hij ging lachen en zei is maar een grapje maar hij zei maar niks . Ik was helemaal in schock want dit was de vriend die ik een paar weken geleden nog heb geholpen .Ik begreep er niks van. Enige wat ik zei was weet je zeker dat je dit wil doen tegen Roy hij keek me aan en glimlachte en zei wat wil je doen dan ? Dat gevoel van onmacht doet echt maar dan ook echt pijn .Het is net als wanneer je vriendin waar je heel veel van houd en denkt je kinderen mee gaat krijgen met haar trouwen enzovoort en dan verteld ze ik ben verliefd op een andere nou dat keer 10 zo voelde ik mij.Dat was mij de eerste ervaring met fake friends .ik voelde me niet meer veilig en was helemaal parra enige wat ik nu wou is een wapen. Ik belde Jerjinho op en vertelde hem wat is gebeurd .Jerjinho hield mij rustig en zei kan je je nog herinneren wat ik je in de auto vroeg ?ik zei wat? hij zei ik vroeg jou of hij jou ook als broertje ziet. Ik zei ja je had gelijk .Jerjinho zei dit moet je gewoon zien als een les we regelen het wel maar we gaan nu niks doen. Hij gaf me wel een 9 mm wapen voor me veiligheid . nu voelde ik mij sterk want ik had een wapen nu kon niemand mij wat doen. Een wapen hebben geeft je een soort kracht macht ik kan niet uitleggen hoe dat voelt je moet het gewoon ervaren anders kan je het niet bergrijpen . Nu snap ik waarom politie agenten zo stoer doen altijd ,niet allemaal hoor er zitten een paar goede bij .Rond die tijd verdiende ik best wel goed door pillen te verkopen en coke dat kreeg ik allemaal via Jerjinho .alles ging goed ik verdiende 2000 in 1 week maar mijn geld ging ook snel op aan kleren schoenen uitgaan mensen geld lenen .Sparen deed ik niet want ik stond er niet bij stil dat er ook een dag zou komen dat ik het niet meer zou verdienen .Ik leefde in me eigen wereld niemand kon mij wat maken en ik bleef uit de handen van politie dus alles ging goed tot dat jerjinho werd opgepakt ik had toen een probleem want ik kon nergens zo goedkoop mijn drugs halen en ik had ook geen spaar geld dus me geld werd minder maar ik leefde nog steeds als of ik veel geld verdiende .Een dag ging ik naar de club ik had geen geld om flessen drank te kopen in de club ik voelde me echt minder in mij gedachte was ik gewoon een loser.Wat het is je bent zo gewend aan die aandacht dat wanneer je een dag geen fles met drank koopt in de club mensen naar je gaan kijken van ha ha ha kijk hem zijn geld is op dat gevoel is gewoon echt vervelend .Ik stond rustig in de club met een glas Hennesy puur want Redbul kon ik niet betalen ik liep een beetje rond en zag een oude klas genoot Brian hij was met een groepje in de vip ruimte met veel flessen en vrouwen ik liep naar hem toe hij groette mij en riep mij der bij ik mocht drinken pakken en ik vroeg van wat doe je allemaal je leven gaat goed he ? hij zegt ja man gaat super goed. Hij vroeg mij hoe gaat met jou? ik hoor beetje minder he met jou sinds Jerjinho vast zit . Ik zei ja man hij zit vast en we weten niet voor hoe lang maar ik heb spullen nodig man kan je niks voor me regelen hij zei ik ben bezig met andere dingen. ik vroeg hem wat dan hij zei ik heb mensen in Engeland die coke willen hebben ik ga elke week met de auto hij vroeg of ik een keer mee wou .Ik vroeg hoe doe je het hij zei ik weet niet of je het gaat willen doen maar ik zet het in mijn kont man ik zei nee man dat zijn gay dingen. Ik lachte hem een beetje uit want ik dacht hij maakt een grapje .Hij zei lach maar ik geef je 1000 euro alleen mee rijden paar bolletjes in je bil is zo gedaan Gap Ik dacht heb het geld nodig ik doe het gewoon .2 dagen later met hem Afgesproken bij hem thuis hij liet zien hoe hij het erin stopte ik deed het toen ook en we zijn gaan rijden via frankrijk eindelijk aan gekomen bij de Douane in Engeland. We moesten onze id alleen laten zien en ze vroegen wat we gingen doen in Engeland we zeiden familie bezoek en we mochten door gaan wij blij 
In de hotel aan gekomen zijn we gaan poepen.
hotel hadden we al geboekt in London.in de hotel aan gekomen zijn we gaan poepen. Bolletjes beetje schoongemaakt met water en klein beetje zeep poep geur moet er af he .het stinkt wel een klein beetje maar daar kan je niks aan wat verwacht je als je iets in je reet zet .De boys van Engeland gebeld die kwamen met 3 man ze kwamen met drank .We dronken wat en op een gegeven moment zegt 1 van ze ik ga ff die drugs snel weg brengen dan kom ik met het geld terug uurtje verder en hij was nog steeds niet terug .De twee andere jongens waren nog bij ons en de telefoon ging af van 1 van die boys .hij neemt op en zegt ok hij hangt op en opeens pakt hij een wapen en zegt in het Engels dat we rustig moeten blijven en onze horloges af moesten doen onze en geld moesten we geven. lastig dit ma ja wat kan je doen? NIKS kan je doen want je bent in een andere land en hebt geen wapen bij je ,daar sta je dan voor niks risico gelopen ,want de straffen in Engeland zijn veel hoger dan straffen hier in nl voor een drugs delict en dan ook nog mijn horloge en geld dat word afgepakt plus ik word niet betaald. ik was zo boos maar kon niks doen die boys gingen weg en nu zaten we daar in de hotel kamer. Brian zit te huilen als een bitch en zei tegen hem bel die man die de drugs had mee genomen, Zijn telefoon was natuurlijk uit .Ik werd parra en ik zei je laat me hier komen om genakt te worden hij zegt sorry man echt sorry ik zei hem of wil je mij nakken zogenaamd ben jij ook overvallen hij zei fuck jou man ik heb meer problemen die drugs was niet van mij ,Ik zag zwart voor mij ogen en gaf een vuist op ze neus. .Ik zag veel bloed en ik ben naar buiten gelopen om ff af te koelen .na dat ik was afgekoeld ben ik weer naar binnen gegaan heb me excuses aangeboden en hij zei me dat hij me zou betalen en dat hij wat voor ons zou vinden om snel geld te ver dienen. Terug aangekomen in nl zonder geld dus ik heb nu gewoon 0 euro .Volgende dag word ik gebeld door Brian hij zegt ik heb werk voor ons handgranaat neerleggen 2000 euro krijgen we en jij mag al het geld houden . ik heb dat 3 x gedaan en toen kwam Jerjinho vrij ik vertelde hem alles en hij zei van dat soort dingen moet je niet doen man ,stel dat het afgaat en je vermoord een onschuldig persoon. ik stond er niet bij stil want ik had geld nodig dus ja dan denk ik daar niet aan. Aan Jerjinho had ik ook niks want bij zijn aanhouding is al zijn geld afgepakt dus hij moest ook weer helemaal opnieuw beginnen .Ik moest nu dus echt zelf aan me geld komen ik pakte hier en daar drugs of geld af van kleine dealertjes maar dat was ook niet veel en ik kreeg daar door een slechte naam niemand wou zaken meer met mij doen omdat ze bang waren dat ik ze ook zou beroven. Een dag belde Brian mij en zei ik heb wat voor je ik zei wat ?ik had met hem afgesproken en hij zei mij zou je iemand willen schieten ik dacht in ze been ofso hij zei nee dood schieten ik zei nee man hij zei 90.000 krijg je en me gedachte was meteen met 90.000 !! daar kan ik echt me leven mee opbouwen een nieuwe start maken ik zat te twijfelen want tuurlijk wil ik niemand vermoorden maar ik heb het geld nu ook zo nodig .En ik krijg het in 1 x ik heb er een dagje over geslapen en heb gezegd ik doe het . Die zelfde dag werd er zo PGP telefoon voor mij gebracht en een tas waar een Uzi met demper in zat en een hand wapen een 9mm en 5000 euro . ik voelde me echt een gangster met al die wapens . Ik video belde Jerjinho en zei ik heb iets wat je moet zien Big MAN THINGS zei ik hij lachte me uit van ja ja altijd heb je mooie verhalen toen liet ik hem die wapens zien hij schrok en zei wtf ga je met dat doen ik zei je weet het bro ,hij keek me aan en was stil ik wist meteen dat hij begreep .Hij zei nee man stop met deze shit is niet goed en ik kreeg een hele preek ik zei maak je niet druk ik ga je een deel van me geld geven hij zei meteen nee man hoef niks van dat geld man is een vloek man hij was teleur gesteld en in schock hij hing op en apte mij met een bericht met luister ik weet dat je geld wil hebben en ook nodig hebt en je weet dat als ik nu geld had ik het jou zou hebben gegeven zodat je dit niet hoeft te doen en als je dit wel gaat doen ga ik niet meer met jou om want dit is niet de manier, ik hoop dat je het niet gaat doen man ik ga voor je bidden man .ik kreeg tranen in me ogen want hij was de enige die me echte liefde gaf .IK app -te terug met maak je niet druk bro komt goed .het moest de volgende dag gebeuren in de ochtend ik werd opgehaald met een snelle mercedes . we reden we naar de bestemming .Er was file dus we waren niet op tijd op plaats bestemming .De opdracht gever was boos hij belde ons en ging veel druk op ons zetten hij zei dat we desnoods over de vluchtstrook moeten rijden als we maar op tijd zijn het moet vandaag gebeuren anders hebben jullie een probleem. Waar we konden reden we over de vluchtstrook uiteindelijk komen we daar aan .We waren wel te laat maar we zeiden dat we op tijd op plaats bestemming waren ,je wil de opdrachtgever niet boos maken dus moesten we wel liegen .Nu was het wachten voor de deur het duurde echt lang ik was zenuwachtig had twijfels hoorde stemmen in me hoofd die zei van niet doen ga gewoon weg andere stem zegt denk aan die 90.000 het werd me teveel maar ik hield me sterk .Na een uurtje wachten zie ik iemand uit de woning komen ik stap uit de auto loop achter hem aan met de uzi in me hand en stap uit en loop achter de man aan ik richt op hem en ik haal de trekker over maar er gebeurd niks ik haal de trekker weer over maar het blijft haken dacht wtf ik loop snel weg en loop terug naar de auto zeg tegen de driver het gaat niet man het zit vast .De driver zegt pak die 9mm, ik pak de wapen en loop terug ik zie de man in een auto een witte auto .Maar ik de opdracht geven zegt dat die man een zwarte auto rijd en die auto staat er nog. ! pfff ik zou gewoon de verkeerde hebben geschoten wtf ik ging weer terug naar de auto en zei is niet de juiste persoon we bleven nog een uurtje voor de deur en gingen toen weg in overleg met de opdracht gever zouden we de volgende dag weer gaan .Ik had de wapens aan de driver gegeven hij zou het laten na kijken .Toen ik thuis was belde ik Jejrinho meteen op ik zei je moet nu langs komen man hij kwam we zaten in de auto hij keek me aan en zei nee toch !! ik zei nee man en vertelde hem wat was gebeurd hij zei je snapt et nog niet he ik heb gebeden voor je en god geeft je een tweede kans , stop met deze shit man ik zei heb het geld nodig kan jij me het geven hij zei nee en gaf weer een preek. Ik kreeg op dat moment een sms bericht op de telefoon het was een bericht van de opdrachtgever hij zei dat ik morgen weer moest gaan en op tijd moest zijn . ik liet Jerjinho lezen en liet hem meteen een foto van de persoon zien om wie het ging .hij zei toen tegen mij ga je weer met de zelfde wapen is toch bulshit laten ze een andere wapen met demper regelen anders ga je niet!! je bent toch geen idoot zei Jerjinho wie gaat met zelfde kapote wapen naar daar! Hoe dom kan je zijn ik zei tegen Jerjinho dat de uzi is gemaakt .Toen zei Jerinho laat je niet gek maken door deze gasten het boeit ze niet of jij word gepakt of niet hun zijn veilig jij weet niet wie hun zijn ik kan je vertellen hoe het gaat gaan ,je gaat na daar gaan en dan ga je weer schieten met die uzi dan loopt ie weer vast en dan moet je met die 9mm schieten veel lawaai buren horen het en bellen politie genoeg getuigen je zit binnen 30 min op politie bureau en je leven is voor bij .Hij liet me nadenken ik zei toen tegen de opdracht gever jullie moeten een andere wapen vinden man anders doe ik het niet man jullie hebben me al veel risico laten lopen de opdrachtgever bleef dwingen. Jerjinho zei blijf strak en zeg je bent geen idioot dus of andere wapen of niet. De opdracht gever zei weet je wat geef alles maar terug al het geld en wapen en pgp nu keek ik naar Jerjinho en zei ik heb de helft van die 5000 al gebruikt wat moet ik doen Jerjinho zei shit ff denken zeg em je hebt de helft al gebruikt voor kleding en ticket om meteen ff het land uit te gaan dat kan ik niet terug krijgen de opdracht gever zei ok geef wat je hebt terug dan zijn we klaar en zei je bent wel klaar ervoor om een andere opdracht uit te voeren ,aik zei ja man maar deze is hoofdpijn hij zei ik mag je wel ik hou contact met je maar deze opdracht moet morgen gefikst zijn. Brian kwam de spullen halen en de restant van het geld. Jerjinho blij en zei wat zei ik je ze hebben geen moer gemaakt aan die wapen je zou met hand wapen moeten schieten en je bent blij met 90.000 dat betekend dat Brian ook nog geld krijgt want hij heeft jou gebracht en wie weet hoeveel tussen personen er nog zijn dat betekend ! dat je niet weet of het bedrag hoger was en dat iedereen geld verdient op jou . Stop met deze shit dingen God geeft je weer een kans he en ik kreeg weer een preek . Ik was toch een beetje teleurgesteld want nu loop ik 90.000 mis enige plus puntje is dat ik nu wel 3000 heb verdient voor niks doen dus ik was wel blij .maar me problemen waren er nog steeds en ik had geen verblijf plaats ruzie met me vriendin omdat ik steeds vreemd ging en mijn ouders waren me zat .ik kwam steeds laat thuis en me moeder vond me wapen in me kamer ze stuurde me uit huis ik heb 2 dagen op straat gelopen toen zei Jerjinho kom maar bij mij ff ma dat wou ik niet want dan geef ik hem weer het gevoel van dat ik hem nodig had .En ik wou laten zien dat ik mezelf wel kon redden ik wou geen hulp accepteren ik moet het zelf doen .Maar de vraag is hoe kan ik het zelf doen. Ik wil een huis en rijbewijs een mooie auto en dat kost allemaal geld . Dan zeg jij natuurlijk ga werken maar ja probleem is dat ik geen diploma heb dus waar kan ik werken ?Albert hijn of macdonald of zo een fabriek pff voor dat ik genoeg geld heb voor alles ben ik weer 4 jaar verder de enige optie in mij hoofd was dat ik gewoon iemand ga liqiuderen en nu vraag ik gewoon meer geld want Jerjinho heeft me wel slimmer gemaakt ,het is te weinig geld voor een moord . Jerjinho zei niet van je moet meer geld vragen en dan kan je wel iemand liquderen maar ik dacht ook niet helder na .Dus ik belde Brian op en zei ik wil 1 doen regel het voor me en ik wil 130.000 .Paar dagen later belde hij mij op en zei dat hij het voor me had geregeld. ik ben hem gaan ontmoeten kreeg weer een pgp en een sleutel van een motor .De motor moest ik ophalen in een garage box .Ik ik had een neefje van mij gevraagd of hij wou mee doen ik wist dat hij snel ja zou zeggen want hij was ook iemand die snel geld wou verdienen en er alles voor over had . ik had iemand nodig die zou rijden zodat ik me alleen maar kon foccusen op het schieten .De volgende dag moest het gebeuren ik ging met me neefje naar de garage box !! Wapens had ik in een rugtas gezet en we gingen weg .We reden de snelweg op ongeveer 5 min voor plaats bestemming zie ik politie naast ons rijden .we rijden niet te hard want ik had mij neefje duidelijk verteld dat hij zich aan de snelheid moest houden want we moeten niet opvallen. ik tikte me neefje aan en hij zag ze de politie auto ook en reed gewoon rustig door de kenteken klopt dus ze rijden wel door hoopte ik . de politie auto haalt ons opeens in en rijden voor ons er verschijnt een volg politie achter de politie auto .Me neefje was een beetje in paniek ik zei rustig blijven er is niks aan de hand we gingen de snelweg af ik pakte de pgp uit me jas en gooide die snel langs de weg er was zo een slootje en veel bosjes ik dacht die haal ik later wel op. we stopten bij een pompstation en de agent zegt mag ik je rijbewijs zien tegen me neefje .Me neefje zit te trillen en geeft zijn rijbewijs aan de agent de agent vraagt nog waarom tril je zo me neefje zegt ik heb het koud ook een sukkel het was gewoon een warme dag 30 graden maar jij hebt het koud maar ja. De agenten wouden nu de papieren zien van de motor me neefje zei dat hij die niet bij zich had ,de agent dat hij dan via de chassis nummer wil zien of het geen gestolen motor is en toen wisten we dat we de sjaak waren .De agent checkt de chassis nummer en geeft et door aan de meldkamer wij hopen dat het niet gestolen was opgegeven maar we wisten wel beter het duurde best wel lang wij leuke gesprekken hebben met de agent hopen dat hij zegt gaan jullie maar weg . uit het niks kwamen er twee politie busjes en twee moter agenten .Ik Moest mijn tas afgeven ik wou rennen maar dat zou geen nut hebben ik ben niet sneller dan een moter dus ik gaf me tas en ze zagen de wapens erin we werden meteen op de grond gegooid en gearresteerd .ik heb 12 maanden vast gezeten en heb alles op mij genomen ik had gezegd dat de motor van mij was en de wapens ook van mij zodat me neefje niet zo lang moest zitten .Als ze die pgp hadden gevonden was ik de lul dan had ik langer vastgezeten .Ik zat opgesloten met jongens die wel een liquidatie hadden gepleegd en meer dan 20 jaar vast moeten zitten. Ik heb lang en veel kunnen nadenken en dacht vaak terug aan wat Jejrinho zei dat god andere plannen voor mij heeft . Jerjinho is vaak op bezoek gekomen en zei ook steeds tegen me god is echt met jou vriend ga goede dingen doen met je leven wanneer je vrij komt, want alleen god weet waarom het er steeds niet van is gekomen dat je iemand liquideerde Toen hij dat zei begon ik echt te beseffen dat ik echt gezegend ben en deze shit niet moet doen ben god dankbaar dat het niet zover is gekomen want ik zou niet weten of ik er mee zou kunnen leven dat ik iemand vermoord heb. sinds ik vrij ben probeer ik alleen goede dingen te doen Jerjinho heeft een eigen bedrijf en daar ben ik nu werkzaam .


* De titel is gewijzigd door de redactie.

Over de schrijver
Mijn naam is Jermain en ik schrijf verhalen van mensen die ik tegen kom en die echt dingen hebben meegemaakt waarvan ik vind dat dat gedeeld moet worden zodat andere ervan kunen leren .ik heb mij zelf beloofd dat ik in 2020 veel ga schrijven dus hier mijn eerste verhaal en ik ben benieuwd wat jullie der van vinden.


Shortlist februari 2020


  • Pieter Drift - Marron  
  • Wieke Hart - Suzy  
  • Jermain Sweet - Bijna een moordenaar  
  • Shawney Rowan Heijt - Grote zus  
  • Jacob Dens - Memento Mori  


Het winnende verhaal wordt op 10 maart gepubliceerd.



Longlist februari 2020 

  • Jermain - Bijna een moordenaar 
  • Joran M.C. Simoens - De Date in het Ravijn 
  • Remco Coppejans - Ik en mijn auto's 
  • Anneke Klein - Bankje 
  • Peet van Duijnhoven - Niet 
  • Willem Olierook - Wraak 
  • Eline Herdies - Liefde maakt blind 
  • Tim Anthony - De Dwaling 
  • Gino Dekeyzer - Alsof ik een vlinder bij de vleugels neem 
  • Jacob Dens - Memento Mori 
  • Romeo Mazzei - Apeiron 
  • Jan Rood - Een Goed Gesprek 
  • Cliff de Rouw - Alleen op reis 
  • Bettina Hohmann - Flarden 
  • Semra Altuntas - Bloedneus 
  • Frans Sitvast - Nacht 
  • Wieke Hart - Suzy 
  • Gerrit Veen - Vader 
  • Shawney Rowan Heijt - Grote zus 
  • Ivonne Wilken - Oh Rakker... 
  • Pieter Drift - Marron 
  • Marieke Jongejan - Feestje 
  • Mark Verbeek - Een schooldag 
  • Lara Lievendag - Lekker slapen 
  • Nel Goudriaan- Een nieuw begin 
  • Frans van der Eem - Vriendendienst 
  • Angelo Damkat - Café het Tolhuis 
  • Fleur Nutbey - Uitstelgedrag 
  • Mourad Baaiz - Ronald 
  • Erik van der Velden - Gewoon een man 

Alle verhalen zijn gelezen en beoordeeld. De shortlist verschijnt op 5 maart.

Literaire Tijdschriften

Iets toe te voegen? Stuur je mail naar VerhaalvdMaand [at] gmail.com!