Longlist augustus 2024


Beste schrijver, vandaag presenteren we de longlist van augustus 2024

We hadden een rustige maand met slechts 56 inzendingen. De beste 20 daarvan staan hier beneden opgesomd.

Sta je deze keer niet op de longlist? Laat dat je absoluut niet tegenhouden om door te gaan met schrijven. Bestudeer het jurycommentaar dat wij over drie dagen publiceren, doe inspiratie op tijdens je vakantie of misschien gewoon bij de groenteboer om de hoek, hou je ogen open, schrijf een topverhaal en stuur dat ons volgende maand gewoon op!

Sta je wel op de longlist? Gefeliciteerd! Je bent op de goede weg volgens onze juryleden.

Over drie dagen, op 10 augustus publiceren we de shortlist. Onze geweldige illustrators zijn dan al aan het werk om een mooie afbeelding te maken.

Hartelijke groet, ook namens de juryleden en Thomas,

-- Maarten van Verhaal van de Maand

PS: check ook even de site van ons literair agentschap. Ik denk dat we op de goede weg zijn!



Longlist augustus 2024

op volgorde van binnenkomst

Remko Gerssen - Tijd
Jeroen van der Doef - Bavette
Jacq. van der Tuin - Zonnekoning
Jan Hoekstra - Neuburgertal
Geraldine Schoonderbeek - Ezels
Eduardo Diferro - De Vervelling
Rogier van Vuure - De zandbak
Inge Dik - Nieuwe gordijnen
Mina Lotfi Khorasani - Een ei hoort erbij
Saskia Everts - Omhoog
Marian Puijk - Bleek, blond, blauw
Ingrid Oosten - Haar uitzicht
Albert Huberts - Lucht
Fred Tak - Exit (als een film)
Maria Leonardie - Grenzeloze ambitie
Meike Grol - Houden van
Nico van Meerkerk - Been
Wendy Sempels - Schoon schip
Jos Koopman - Met Carmiggelt op een bankje
Simone van der Velden - De demonstratie



Afbeelding
Havank, pseudoniem van Hendrikus Frederikus (Hans) van der Kallen (Leeuwarden, 19 februari 1904 – aldaar, 22 juni 1964), was een Nederlands schrijver. (Wikipedia)

Reacties

Een reactie posten

Schrijvers Promotor

  • Bird - 'Bird' (06-01-2024) 16,3 cm/ 20,9 cm
    4 uur geleden
  • Fietsen met woede - Uit pure frustratie trap je tegen het kleine rekje dat je voor een habbekrats kocht in de Action – een winkel waar je normaal niets koopt maar die de spe...
    1 dag geleden
  • DE MUZE - 1. ‘Gefeliciteerd.’ Gabriëlla geeft mij een zoen op iedere wang. ‘Ik zal niet vragen hoeveel lentes, zelf ben ik de tel kwijtgeraakt na negenendertig.’Ik...
    5 dagen geleden
  • Het filmpje - Werd bij jou ook het geweldige filmpje niet getoond?Kijk dan hier: https://www.facebook.com/reel/3745877325722858
    5 dagen geleden
  • Loslaten - Nadat ik eerst alleen met de arts heb gesproken, komt hij erbij. De deur gaat open en hij schuifelt naar binnen. Met zichtbare moeite zet hij de ene voet v...
    1 week geleden
  • BOEK 10 EVENT VAN GODIJN - Zaterdag 5 oktober was in Roelofsarendsveen het boek 10-event van Godijn publishing waarin 10 schrijvers werden gelanceerd en waarbij de uitslag van de w...
    1 week geleden
  • Schrijfwijs - Schrijfwijs: Creatieve Schrijfcursus in Bibliotheek Woudrichem – Start op 10 januari 2025! Introductie :"Ben je klaar om je creatieve...
    1 week geleden
  • Recensie ‘Alles stroomt’ in Lychnari - Vijf voor twaalf! kopt magazine Lychnari boven een uitgebreide recensie van Alles stroomt. In het herfstnummer van het kwartaalmagazine, dat als pay-off Ve...
    2 weken geleden
  • Voedingskanaal - Het water kolkt, briest en bruist langs de basaltstenen oever. Het kijken naar de patronen van de tegengestelde stromingen maakt hem duizelig. De vochtige ...
    3 weken geleden
  • Afscheid Pio Gotson - De titel verklapt eigenlijk al alles wat er met dit bericht gezegd moet worden. Met deze blog stop ik. Of ik met dit exacte webadres ooit nog verder ga w...
    4 weken geleden
  • Nieuwe serie: beste lied per jaar: editie #1: de jaren ’70 - In navolging van David Bennett ga ik beginnen met een korte serie over wat ik het beste liedje per jaar vind. Daarbij neem ik, heel triviaal, de top 100 va...
    4 weken geleden
  • Anderen: een nieuwe SF-bundel - Er komt een nieuwe SF-verhalenbundel van mijn hand. De titel van de bundel is ‘Anderen’. De covertekst zegt: Aliens. Anderen. Ze zijn de onbekende medebewo...
    5 weken geleden
  • Veeleisende Liefdes - VEELEISENDE LIEFDES Ik mag mezelf gelukkig prijzen. Het is een zegen te mogen leven met passie, geestdrift en een zekere mate... The post Veeleisende L...
    4 maanden geleden
  • IJler dan IJl - Het was de bron van zijn misère, de drijver van zijn weemoed, de reden van zijn ondergang: Rick wilde het leven snappen, maar durfde het niet te ervaren.
    4 maanden geleden
  • Tjonge... - Boreling ligt inmiddels een week in de boekhandels. Hoewel ik mij natuurlijk realiseer dat minder enthousiaste lezers niet in de pen...
    6 maanden geleden
  • - Leidsch Dagblad 23 feb 2024
    7 maanden geleden
  • Duik mee in de wereld van Johnny Bollé - Bij een nieuw jaar hoort een fris begin, en ik had een idee voor een nieuwe maandelijkse nieuwsbrief. Alleen was er de vraag: hoe moet...
    9 maanden geleden
  • De draak die de kat opat - Het hotel kondigt altijd aan wanneer het zichzelf gaat verplaatsen. De parketvloer in de lobby attendeert me er meestal als eerste op, wat praktisch is, wa...
    2 jaar geleden
Jouw schrijfwerk hier gratis promoten? Stuur een mailtje tav Maarten naar VerhaalvdMaand [at] gmail.com